BlueGives Community | ‘We zijn versterkende eenheden in een richting die nieuwe kansen biedt’
Alexander Steegh is aanvoerder van De Mens Werkt Groep. De afgelopen vijftien jaar heeft hij zich actief beziggehouden met de arbeidssector. Hij verbindt werkgevers en werknemers. En dat doet hij op verscheidene manieren.
Blue, Ocean, Strategy, Campagne, Maak een punt met je leeftijd, Alexander Steegh
62630
single,single-post,postid-62630,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
maakeenpunt

‘We zijn versterkende eenheden in een richting die nieuwe kansen biedt’

Alexander Steegh is aanvoerder van De Mens Werkt Groep. De afgelopen vijftien jaar heeft hij zich actief beziggehouden met de arbeidssector. Hij verbindt werkgevers en werknemers. En dat doet hij op verscheidene manieren.

 

Door Laura Schwarte

 

Een nieuwe opening
‘Eigenlijk zoek ik steeds weer naar een nieuwe opening, een volgende stap om de verbinding tussen werkgevers en werknemers makkelijker en soepeler te laten verlopen.’ Alexander kijkt naar de nabije toekomst: waar loopt het nú mis en wat kunnen we daar mórgen aan doen?

 

Maak een punt met je leeftijd
Samen met zijn team van professionals en specialisten wil hij het verschil maken. Zo voeren zij een bijzondere campagne: “Maak een punt met je leeftijd”. Daarmee wordt zowel fysiek als virtueel toegewerkt naar passend werk voor 50-plussers. Hoe dat idee tot stand is gekomen? ‘Ik kijk graag naar andere ondernemingen die succesvol zijn, zoals Coolblue. Coolblue is in april van dit jaar benoemd tot meest klantgerichte detailhandelsbedrijf. In eerste instantie was Coolblue een webwinkel, maar ze hebben inmiddels ook klinkend succes met de fysieke winkels. Zo hebben zij hun zichtbaarheid vergroot. Dat is precies de reden waarom wij onze campagne op deze wijze voeren en wij er onder andere een magazine bij hebben uitgebracht. Het is goed om iets tastbaars te hebben: iets dat je op tafel kunt leggen en kunt voelen.’

 

Campagne
Inmiddels zijn er vijftien gemeenten die binnen deze campagne actief zijn. Met deze campagne leert de werknemer waar zijn of haar kwaliteiten liggen, hoe te communiceren en hoe te netwerken. Of er al mooie resultaten zijn behaald? ‘We zien dat wij 50-plussers steeds sneller aan een baan helpen; ons huidige resultaat ligt op 68% succes. Het leuke aan deze campagne is dat we niet alleen de werknemers helpen, maar ook de werkgevers. We geven hen goede informatie en dat maakt het voor werkgevers interessanter om een 50-plusser aan te nemen.’

 

Versterkende eenheden
Voor het produceren van het magazine “Maak een punt met je leeftijd” heeft Alexander veel gehad aan andere leden binnen de BlueGives Community. ‘Ik ben een actief lid en ben er 100% van overtuigd dat wij zelf niet alle kennis hebben. ‘BlueGives zie ik als een bundeling van versterkende eenheden in een richting die nieuwe kansen biedt. Samen kunnen we hele nieuwe dingen doen.’

 

Hetzelfde DNA
Wat Alexander mee zou willen geven aan (potentiële) leden? ‘BlueGives denkt vanuit de “Blue Ocean Strategy” en dat doe ik ook, … al sinds 2005. Elke partij die deze filosofie voor zijn of haar organisatie hanteert, moet zich aansluiten bij BlueGives. Hier vind je mensen met hetzelfde DNA.’

 

Meer weten?
Stuur Alexander een bericht via WhatsApp: 06-28338242.

 

alexander