BlueGives Community | Verslag Workshop: Facebook inzetten voor je bedrijf
We zijn een innovatieve community van topadviseurs, ervaren specialisten en young professionals. We delen onze kennis en kunde, en zetten deze gezamenlijk in bij onze opdrachtgevers.
Innovatie, community, communities, bluegives, experts, digital, social, transformation, business, innovation, digitaal, sociaal, jonge talenten, open, social media, adviseur
62716
single,single-post,postid-62716,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
Facebook-Workshop-Illustratie

Verslag Workshop: Facebook inzetten voor je bedrijf

Op 7 juli gaf Bluegives-lid Roel Bijvelds (http://juist.nl ) een workshop over het inzetten van Facebook voor je bedrijf. Een inspirerende workshop, waarin de bezoekende leden ook de kans kregen om vragen te stellen. Er kwamen praktische tips aan bod over de werking en onderdelen van Facebook zelf, maar ook over de reis die de gebruiker aflegt.

 

Hieronder volgen nog enkele tips om mee te nemen:

 

– Facebook biedt veel meer opties dan een tekstbericht, een plaatje of een video. Je kunt bijvoorbeeld meerdere foto’s samenvoegen tot een fotocarroussel, of een diashow met muziek. Of, voor een nog interactievere ervaring, creëer eens een canvas. De uiteindelijke keuze blijft uiteindelijk afhankelijk van de specifieke situatie en boodschap.

 

– Om volgers en bekendheid te genereren op Facebook is adverteren essentieel voor succes. Daarvoor is het wel belangrijk dat je jouw doelgroepen definieert. Schrijf bijvoorbeeld eens een persona uit van een gebruiker/klant van jouw product of dienst.

 

– Een andere manier om erachter te komen is wie jouw doelgroep is, is door eerst een ‘hagelschot’ te lossen in de vorm van een algemene advertentiecampagne, en te zien wie en wat je daarmee raakt. Op basis van de resultaten en feedback kun je bij je tweede salvo al gerichter schieten!

 

En de bonus-tip van Roel: Denk in de weg die jouw klant aflegt. Welke personen wil ik bereiken, wie wil ik naar mijn pagina krijgen? Op welk punt in hun klantreis maken zij gebruik van Facebook? Als je hier grip op krijgt, kun je de juiste content plaatsen op het moment dat de klant daar het meest ontvankelijk voor is.

 

Meer weten over de aanpak van Juist? Neem contact op op hun website.

Meer over Roel? Kijk op zijn LinkedIn-pagina.

 

Al lid van de Bluegives community en ook een inspirerende workshop bijwonen? Klik hier!

Ben jij een student of expert en wil je ook deel uitmaken van het flexibele kennisnetwerk Bluegives? Je kunt je hier inschrijven voor een gratis proefmaand!