BlueGives Community | Van EYnovation naar Accerion en zes ton
De grote spelers en startups dichter bij elkaar brengen, dat is het doel van Ernst & Young. “We creëren een win-win situatie voor startups, onze huidige klanten en onszelf”, vertelt Lars Vereijken, die werkzaam is bij EY.
EYnovation, Accerion, Social Innovation, EY
62588
single,single-post,postid-62588,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
EYnovation

Van EYnovation naar Accerion en zes ton

De grote spelers en startups dichter bij elkaar brengen, dat is het doel van EY. “We creëren een win-winsituatie voor startups, onze huidige klanten en onszelf”, vertelt Lars Vereijken, die werkzaam is bij EY.

 

Door Laura Schwarte

 

Klaargestoomd voor de markt
EY (voorheen Ernst & Young) ondersteunt startups, maar ook scale-ups. “We ondersteunen ze in het financiële proces en stimuleren ze om de markt op te gaan. Daarnaast kunnen wij ze gemakkelijk in contact brengen met grote klanten.” Lars is vooral betrokken bij EYnovation en HighTechXL, waar startups worden klaargestoomd voor de markt. Een aantal geselecteerde startups nemen deel aan een intensief programma van drie maanden. “Het mooie is dat het merendeel van deze startups na drie maanden ook écht geld weet binnen te halen”, vertelt Lars. EYnovation probeert vooral laagdrempelig te blijven. Zo is er een programma voor startups en scale-ups waarin speciale tarieven gelden. Door middel van één vast aanspreekpunt kan eenvoudig gebruik worden gemaakt van alle kennis van EY.

 

Accerion en zes ton
Een van de startups die een intensief programma van drie maanden bij HighTechXL heeft gevolgd, is Accerion. Accerion heeft een module ontwikkeld waarmee robots en voertuigen zelfstandig kunnen navigeren. “Tijdens het programma zijn we kritisch gaan kijken naar de business. Wat is nou precies de juiste markt, welke spelers en partners zijn er nodig, wie zijn de klanten, wat willen deze klanten en wat maakt Accerion uniek.” Door alle partners en mentoren in het programma, is Accerion met tal van bedrijven en investeerders in contact gekomen. “De waardepropositie werd continu scherper en er werd een juiste marktfocus gekozen. Door het grote netwerk dat wordt opengesteld voor de startups, kunnen ze enorme voortgang behalen.” Tijdens het programma worden de startups klaargestoomd voor financiering. Ook wordt er gewerkt aan een goede pitch en het reduceren van product- en marktrisico’s. Als klap op de vuurpijl heeft Accerion zes ton opgehaald bij de investeringsfondsen Kickstart Venlo (Rabobank) en LBDF (Provincie Limburg). Dit geld zal gebruikt worden voor verdere productontwikkeling en de marktintroductie.

 

Een vraagstuk over innovatie?
Neem contact op met Lars via 06-21252092 of stuur hem een mail via lars.vereijken@nl.ey.com.

 

Lars Vereijken