BlueGives Community | Maak social media begrijpelijk voor de 50-plusser
Roel Bijvelds heeft een passie voor (online) marketing, met in het bijzonder alles wat met social media te maken heeft. Hij moet het vooral hebben van zijn creatieve inbreng: "De cijfertjes, daar ben ik niet zo van. Daar heb ik collega’s voor die hier veel beter in zijn. Social media, dat is écht mijn ding". Met zijn bedrijf Juist ondersteunt hij organisaties onder andere bij de inzet van social media als marketing- en communicatiemiddel.
social media, facebook, werkloos, 50-plus, 50-plusser, marketing, communicatie, Juist
62358
single,single-post,postid-62358,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
roel

“Maak social media begrijpelijk voor de 50-plusser” – Roel Bijvelds

Roel Bijvelds heeft een passie voor (online) marketing, met in het bijzonder alles wat met social media te maken heeft. Hij moet het vooral hebben van zijn creatieve inbreng: “De cijfertjes, daar ben ik niet zo van. Daar heb ik collega’s voor die hier veel beter in zijn. Social media, dat is écht mijn ding”. Met zijn bedrijf Juist ondersteunt hij organisaties onder andere bij de inzet van social media als marketing- en communicatiemiddel.

Door Laura Schwarte

Maak een punt met je leeftijd
Roel weet niet alleen organisaties te ondersteunen, maar ook de 50-plusser. Zo blijkt uit het magazine ‘Maak Een Punt Met Je Leeftijd’ door ‘De Mens Werkt Groep’ onder leiding van Alexander Steegh. Het magazine richt zich op de 50-plusser die langdurig werkzoekend is. Er wordt zowel fysiek als virtueel toegewerkt naar een passende baan. En daar hoort natuurlijk ook een stukje social media bij.

“Alexander leerde ik kennen via de BlueGives Community. Ik kreeg van hem de vraag of ik een stuk kon schrijven over de ‘basics’ van Facebook, gericht op 50-plussers die weer aan het werk willen en inzicht willen krijgen in social media. Ik zag daar het nut zeker van in en schreef een stuk over Personal Branding via Facebook.”

“Dit is social media waar het voor bedoeld is en niet het speeltje van de marketeer.”

Onbekend maakt onbemind
Of de 50-plusser echt meer is gaan doen met social media naar aanleiding van dit magazine? Roel denkt van wel: “Als voorbeeld neem ik mijn vader. Hij zat in dezelfde situatie: 50-plusser, wilde aan het werk, maar wist zich geen raad met social media. Hij had er een afkeer tegen: onbekend maakt onbemind. Naar aanleiding van dit stuk gaf mijn vader het toch een tweede kans en zag ook hij in dat social media kan bijdragen aan het vinden van een nieuwe baan.”

‘Dit netwerk heeft kracht’
De community heeft volgens Roel zeker bijgedragen aan dit succes: ‘Dit netwerk heeft kracht. Ik kom mensen in de praktijk tegen die ik via de BlueGives Community heb leren kennen en dat is heel waardevol.’

Meer weten?
Neem contact op met Roel via LinkedIn of via roel@juist.nl.